Oczywiście najistotniejszym elementem jest także odpowiednie dobranie kolorów, które będą nawiązywały do danej firmy, jej działalności czy jej branży. Jak się więc okazuje, opracowywanie identyfikacji wizualnej firmy jest zadaniem, które wymaga wiedzy z różnorakich dziedzin. Identyfikacja wizualna firmy - logotyp Bez wątpienia to właśnie logotyp firmy jest bardzo istotnym elementem tożsamości wizualnej, a więc projektowanie logo powinno uwzględniać zarówno cele biznesowe, jak również założenia marketingowe zleceniodawcy. Opracowywanie logotypu wymaga przed przystąpieniem do prac twórczych przeanalizowania rynku, profilu działalności firmy, jak również szczegółowym zapoznaniu się z wytycznymi zleceniodawcy, jak także jego celami marketingowymi, które dzięki spójnej identyfikacji wizualnej woli osiągnąć. Na szczęście agencje reklamowe specjalizują się zarówno w tworzeniu brandu, jak również rebrandingu firm już istniejących. Warto wspomnieć o tym, że projektowanie znaków logo wymaga też umiejętnego korzystania z dostępnych narzędzi, przykładowo takich jak program graficzny do grafiki wektorowej. Agencje reklamowe przygotowują nie tylko priorytetowy wariant logotypu wybranego przez klienta, niemniej jednak także wersje uzupełniające, które wraz z księgową znaku stanowią całość tożsamości wizualnej. Księga znaku podaje wytyczne dotyczące stosowania elementów identyfikacji wizualnej np na materiałach promocyjnych czy biurowych.
Zobacz również: projekty logotypów.